Wynik pojedynku Corvette Grand Sport z 911 Carrera S na torze był do przewidzenia

Różnica ceny robi jednak swoje

Pojedynek Corvette Grand Sport z 911 Carrera S na torze był do przewidzenia
Pojedynek Corvette Grand Sport z 911 Carrera S na torze był do przewidzenia

Corvette Corvette generacji C7 powoli odchodzi do lamusa, robiąc miejsce dla kolejnej generacji z silnikiem o średniej mocy, ale to nie oznacza, że radzi sobie na torze specjalnie źle. Potwierdził to test serwisu Sport Auto, który sparował na torze model Grand Sport z nowym Porsche 911 Carrera S, wykazując, że czasy okrążeń dla obu tych samochodów są bliższe niż można byłoby się spodziewać.

Czytaj też: Hyundai znalazł wsparcie w produkcji elektrycznych samochodów u Rimac Automobili

Swój pojedynek samochody stoczyły na torze GP Hockenheim i podczas gdy Corvette Grand Sport dojechało do mety w 114,1 sekundy, to Carrera S pokonała tę samą trasę w 113,8 sekundy. Szybka matematyka wykazuje, że różnica wynosi zaledwie 0,8 sekundy, podczas gdy zdrowy rozsądek argumentuje ten wynik z tyłu głowy tym, że moc obu samochodów jest zbliżona (kolejno 460 i 443 koni mechanicznych).

Ponadto obydwa wysyłają moment obrotowy na tylne koła, dzięki ośmiobiegowej skrzyni biegów i różnią się prawie 23-kilogramową wagą (Corvette jest cięższa). Największe różnice siedzą w działaniu skrzyni biegów – Grand Sport posiada automat, a Carrera wersję z podwójnym sprzęgłem. Jednak duża różnica polega na cenie. Ceny Grand Sport zaczyna się od 65900$, podczas gdy nowa 911 Carrera S kosztuje 113300$.

Czytaj też: Porsche 911 Speedster nie jest już tajemnicą

Źródło: Sport Auto, Road and track