Subskrybenci Netfliksa znów na celowniku cyberprzestępców

The Netflix Inc. website and logo are displayed on laptop computers arranged for a photograph in Washington, D.C., U.S., on Tuesday, Jan. 21, 2014. Netflix Inc., the largest subscription streaming service, is expected to release earnings data on Jan. 22. Photographer: Andrew Harrer/Bloomberg via Getty Images

W ostatnim czasie subskrybenci Netfliksa coraz częściej stają się celem ataków phishingowych. Jak cyberprzestępcy działają tym razem?

Subskrybenci Netfliksa dostają maile o zawieszeniu subskrypcji

Celem ataków phishingowy jest przejęcie danych użytkowników, co w efekcie ma doprowadzić do kradzieży ich pieniędzy. Eksperci ESET podkreślają, że oszuści wybrali sobie bardzo dobry czas na nowy atak, bo w ostatnim czasie sporo się mówi o zmianach w cenniku platformy, a także o działaniach mających ukrócić współdzielenie kont niezgodne z zapisami regulaminu.

Czytaj też: Już wkrótce Instagram pozwoli dodawać zdjęcia z poziomu przeglądarki

Subskrybenci Netfliksa zaczęli dostawać maile, w których pojawia się informacja o braku możliwości autoryzowania płatności za kolejny cykl rozliczeniowy, co w efekcie doprowadziło do zawieszenia subskrypcji. W mailu podany jest link, w który należy kliknąć, by „zrestartować członkostwo”. Po jego kliknięciu zostajemy przeniesieni na stronę, która bardzo przypomina witrynę Netflixa. Jeśli ktoś nie przyjrzy się dokładnie, to może w ogóle nie zauważyć różnicy, bo podano na niej nawet prawdziwy numer na infolinię platformy.

Czytaj też: WhatsApp wyświetli Sklepy z Facebooka i kolejne reklamy

To jednak oszustwo, bo jeśli wykonamy polecenia zawarte w mailu i zalogujemy się na fałszywej witrynie, a potem podamy dane karty, zostaniemy okradzeni z pieniędzy. Już sam mail powinien Was zaniepokoić. Jeśli nie jesteście pewni, czy jest on autentyczny, najlepiej zalogujcie się bezpośrednio na platformie Netflix. Jeśli Wasze konto zostało zawieszone, od razu wyświetli Wam się stosowna informacja. Informacje o płatnościach znajdziecie również w sekcji „konto” po kliknięciu w menu użytkownika w prawym górnym rogu. Nie dajcie się więc oszukać i wszystkie takie wiadomości od razu usuwajcie!