Premiera Volkswagena Tiguan Allspace 2022. Dla kogo trzeci rząd siedzeń?

Premiera Volkswagena Tiguan Allspace 2022, Tiguan Allspace 2022

Przed tygodniem poświęciliśmy sporo na zwiastun Tiguan Allspace 2022 Volkswagena, a dziś zgodnie z oczekiwaniem doczekaliśmy się jego premiery. Co więc zgotowała na nas firma znana w ostatnich latach z rodziny ID i afery Dieselgate?

Tiguan Allspace 2022 już z nami

Tak jak odświeżenie zwyczajnego VW Tiguana przed rokiem zapewniło modelowi nowy styl marki, którego ta tchnęła początkowo w Golfa 8. generacji, tak też wydanie Allspace czerpie z tego garściami i nic dziwnego. Tiguan Allspace jest bowiem przede wszystkim wydłużonym o 22 mm oryginałem, dzięki czemu teraz jego długość sięga 4723 mm, co jednak nie zmieniło wymiarów samej kabiny, która i tak jest przestronna. To wydłużenie poświęcono bowiem bardziej wizualnym dodatkom, niż samym zmianom.

Czytaj też: Powstanie nowy elektryczny Ford na bazie technologii Volkswagena?

Zmieniona osłona chłodnicy oraz nowy kształt świateł podkreślają elegancję tego samochodu, a pod kątem nowości Tiguana Allspace można wreszcie zamówić z adaptacyjnymi matrycowymi reflektorami IQ.LIGHT LED. Wewnątrz z kolei warto wyróżnić obecność cyfrowego zestawu wskaźników, a pod kątem technologicznym nowe systemy multimedialne (MIB3 najnowszej generacji) i opcjonalny zestaw audio wysokiej klasy opracowany przez Volkswagena we współpracy z firmą Harman Kardon

Czytaj też: Ruszyło dochodzenie w sprawie Volkswagena. Powód? Voltswagenowy żart

Ponoć aż 55% sięgających po Tiguana decyduje się na wydanie z poszerzonym rozstawem osi i nic dziwnego, jako że w wersji z dwoma rzędami siedzeń oferuje od 760 do 1920 litrów pojemności, a w wydaniu siedmioosobowym od 700 do 1755 litrów. Ten dodatkowy, opcjonalny trzeci rząd siedzeń, jest bowiem jego kluczową cechą, która nie porzuciła możliwości złożenia, chowając się w podłodze.

Pod kątem wyboru silników możemy liczyć na jednego TSI i dwa TDI z 7-biegową dwusprzęgłową skrzynią biegów (zależnie od wyposażenia) i opcjonalnym napędem na cztery koła (4MOTION). Ciekawiej robi się z kolei w wersjach wyposażenia, bo te są nowe i sprowadzają się do Life, Elegance i R-Line. Ta druga sięga po bardziej elegancki wygląd, trzecia sportową jazdę, a pierwsza nadaje samochodowi więcej technologicznych wodotrysków.

Czytaj też: Sportowe elektryczne Volkswageny nadchodzą, czyli ID.3 i ID.5 GTX

Nie zabraknie też stosownych pakietów pokroju opcjonalnego Trailer Assist, który wspiera kierowcę podczas jazdy z przyczepą do 2,5 tony z napędem na cztery koła 4MOTION, czy IQ.DRIVE Travel Assist, który zapewnia częściowo automatyczną jazdę.

Chcesz być na bieżąco z WhatsNext? Obserwuj nas w Google News