Najwydajniejsze Cayenne już z nami. Premiera Porsche Cayenne Turbo GT

Najwydajniejsze Cayenne, Premiera Porsche Cayenne Turbo GT, Porsche Cayenne Turbo GT, Cayenne Turbo GT

Właśnie miała miejsce wielka premiera Porsche Cayenne Turbo GT. Ten model stoi na szczycie „kajenowskiej hierarchii”, oferując więcej, niż jakiekolwiek Porsche Cayenne zapewniało do tej pory.

Nie tak dawno informowaliśmy, że nowe Porsche Cayenne Coupe osiągnęło rekord na Nurburgring, a dziś wreszcie wiemy, czym dokładnie to nowe Porsche jest. W ramach tego rekordu, model ustanowił nowy najlepszy czas okrążenia toru w klasie SUV z czasem 7 minut 38,925 sekundy, co pobiło poprzedni rekord na poziomie 7:42.253, którego utrzymywało do tej pory wspomniane Audi RS Q8. Nie jest to jednak taka bestia, jako Turbo S E-Hybrid ze swoimi 680 KM.

Czytaj też: Data premiery BMW Serii 2 nowej generacji ujawniona

Czym dokładnie chwali się Porsche Cayenne Turbo GT?

Najważniejsze zdecydowanie jest to, że Porsche Cayenne Turbo GT jest dostępne wyłącznie w wersji nadwozia Coupe. Jak już wspominaliśmy wcześniej, jest to spowodowane tym, że ta wersja odznacza się niższym środkiem ciężkości, wagą i bardziej sportowym sznytem, który ponoć jest „idealny” dla tego najbardziej sportowego Porsche Cayenne.

O obniżenie wagi i środka ciężkości dba też dach, osłona tylnego dyfuzora i boczne płyty tylnego skrzydła z włókna węglowego. Postarano się nawet o tytanowe rury wydechowe pozbawione centralnego tłumika, co doprowadziło do zmniejszenia masy o około 18,14 kg w stosunku do innych modeli.

W porównaniu do silnika Cayenne Turbo Coupe, serducho Porsche Cayenne Turbo GT ma nowe części do wału korbowego, tłoków, korbowodów i łańcucha rozrządu. Stąd ten wzrost możliwości, bo napędza je 4,0-litrowy silnik V8 z podwójnym turbodoładowaniem, który wytwarza 640 koni mechanicznych i 849 Nm momentu obrotowego. Dzięki niemu model przyspiesza do 96,5 km/h w 3,1 sekundy, a ćwierć mili (402 metry) pokonuje się w 11,6 sekundy, podczas gdy jego prędkość maksymalna wynosi 299 km/h.

Czytaj też: Poznaliśmy ważny szczegół Volvo XC90 nowej generacji

Zaprzęgnięto go do również zmodyfikowanej automatycznej skrzyni biegów z ośmioma przełożeniami. Na pokładzie nie zabrakło też chłodzonego wodą osprzętu dla systemu Porsche Traction Management, a wzmocniony silnik dodatkowo chłodzi inna maska przednia z większymi wlotami po bokach.

Oprócz dodatkowej mocy Turbo GT ma o 17 mm niższe zawieszenie względem Cayenne Turbo Coupe. To nowe trzykomorowe zawieszenie pneumatyczne jest do 15 procent sztywniejsze w zależności od wybranego trybu, a ustawienia takie jak aktywne zarządzanie zawieszeniem, dynamiczna kontrola podwozia i wektorowanie momentu obrotowego zostały specjalnie dostosowane.

Czytaj też: Manhart DP 500, czyli przepis na ostrzejszego Land Rovera Defendera

Obniżenie prześwitu wspomagają też 22-calowe felgi z niestandardowymi oponami Pirelli P ero Corsa, które są z przodu o cal szersze. Z kolei hamulce ceramiczno-kompozytowe są standardem w ofercie i mierzą 440 milimetrów z przodu i 410 milimetrów z tyłu. W środku klienci mogą liczyć na cztery fotele, dużo skóry Alcantara z kontrastowymi szwami i nie tylko.