Premiera Dacia Duster 2022. Odświeżenie pokazało swoje nowości

Premiera Dacia Duster 2022, Dacia Duster 2022, odświeżenie Dacia Duster 2022, Dacia Duster

Niedawno nowe logo Dacia zostało ujawnione, a z tej okazji marka zapowiedziała też po cichu odświeżenie jednego ze swoich SUVów. Dziś z kolei miała miejsce ta wyjątkowa premiera Dacia Duster 2022, czyli modelu, który trafi na europejski rynek we wrześniu, ale nie otrzyma jeszcze nowego designu firmy. Ten jest zarezerwowany na modele w drugiej połowie przyszłego roku.

Jak zapewne wiecie, Dacia, to taka budżetowy odłam Renaulta, bo to ta francuska firma jest dla niej tą macierzystą. W swoim odświeżeniu Dacia Duster 2022 w połowie „życia na rynku” sięgnęła po szereg zmian zarówno wewnątrz, jak i na zewnątrz. Tak więc ten zmieniony subkompaktowy SUV na fotkach promocyjnych posiada nowy lakier Arizona Orange i delikatnie zmodyfikowane przednie reflektory z nową sygnaturą świateł do jazdy dziennej LED w kształcie litery Y.

Co przyniosło odświeżenie Dacia Duster 2022?

Czytaj też: Premiera Renault Taliant, czyli przemianowanego modelu Dacia Logan

Co ciekawe, Duster 2022 jest pierwszym seryjnym samochodem Dacii, który posiada kierunkowskazy LED z przodu. Te nowoczesne diody zastosowano w jego przypadku również w światłach mijania, czy oświetlenia tablicy rejestracyjnej, aby zmniejszyć zużycie energii, choć elektryczny Duster oczywiście nie jest.

Jednak Dacia postarała się, żeby był możliwie najbardziej aerodynamiczny, co widać nawet po nowych felgach w rozmiarze 16- i 17 cali, które to są bardziej opływowe niż poprzednie, dzięki czemu pomagają wersji z napędem na cztery koła emitować o 5,8 gramów mniej CO2. Było to również możliwe dzięki zaprojektowaniu nowego tylnego spojlera, ale na obecność chromowanych akcentów na maskownicy kręcimy nosem. Chrom bowiem nie jest specjalnie ekologiczny.

Czytaj też: Czy to kombi Dacia Logan Stepway 2022 w testach?

Jak na odświeżenie w obecnej dekadzie „cyfryzacji motoryzacji” przystało, Dacia wewnątrz doczekała się nowego systemu infotainment z ośmiocalowym ekranem dotykowym. Oferuje przy tym bezprzewodową łączność Android Auto i Apple CarPlay, posiada wbudowaną nawigację, a w wydaniu z napędem 4×4 jest w stanie informować kierowcę o najistotniejszych parametrach. W kabinie Dacia zainstalowała również nowe zagłówki, nową tapicerkę siedzeń i konsolę środkową z szerokim podłokietnikiem.

Układy napędowe Dacia Duster 2022

W kwestii napędu klienci mogą liczyć na kilka jednostek, wśród których hybryd niestety zabrakło. Ich funkcję pełni bardziej budżetowy układ Duster ECO-G 100 wyposażony w 50-litrowy zbiornik LPG w bagażniku. Ten oferuje lepszy zasięg niż wcześniej, przy jednocześnie zredukowanej emisji CO2 o 9,5 procent w porównaniu z tradycyjnym silnikiem benzynowym.

Czytaj też: Volvo zmienia rynek motoryzacyjny ponownie. Renault i Dacia pójdą w jego ślady

Najważniejszą zmianą jest dorzucenie do oferty sześciobiegowej, dwusprzęgłowej automatycznej skrzyni biegów, która jest dostępna z napędem na przednie koła i 150-konnym silnikiem benzynowym. Wybór napędu 4×4 zmusza już do wyboru sześciobiegowego manuala, na którego są też skazane silniki TCe 90 i TCe 130 z napędem na 2 koła. Po stronie diesla dCi 115 współpracuje z sześciobiegową manualną skrzynią biegów i jest dostępny zarówno w wersji 2WD, jak i 4WD.