Porsche 911 GT3 Touring 2022, to jedna z najszybszych 911 w historii marki

Porsche 911 GT3 Touring 2022, jedna z najszybszych 911 w historii,Porsche 911 GT3 Touring

Doczekaliśmy się wielkiej premiery Porsche 911 GT3 Touring 2022, czyli specjalnej wersji wydania 911 GT3, które zalicza się do jednych z najszybszych „dziewięćset jedenastek”, jakie kiedykolwiek stworzyło Porsche. Czym ten model dokładnie wyróżnia się na tle swojego standardowego „brata”?

Dla przypomnienia, Porsche 911 GT3 2022 to model stricte wyścigowy, który oczywiście jest homologowany na drogi publiczne, ale wygląda na nich nie tak dobrze, jak na torach wyścigowych. Wersja Touring, czyli ta „podróżnicza” jest tego przeciwieństwem, bo choć czerpie pełnymi garściami z wydania GT3, to jest znacznie bardziej stonowany i klasyczny. Nie ma już swojego skrzydła, wielkich otworów wentylacyjnych, czy aż tak agresywnego nadwozia, ale ciągle drzemie w nim nowy silnik Porsche.

Czytaj też: Zasięg Model S Long Range ograniczony. Tesla zaczyna dziwną żonglerkę

Mowa o wolnossącej 4-litrowej jednostce z sześcioma cylindrami o mocy prawie 510 koni mechanicznych i 469 Nm momentu obrotowego. Ten silnik łączy się albo z sześciobiegową manualną skrzynią biegów, albo skrzynią PDK, która jest nowością w historii modelu, który w poprzedniej generacji występował tylko z sześciobiegowym manualem. Takie połączenie sprawia, że do 96,5 km/h ten model rozpędza się w 3,2 sekundy, a maksymalnie dobija do 317 km/h.

Czytaj też: Nowy konfigurator Porsche. Samochodu w nim jednak nie dostosujecie

Porsche 911 GT3 Touring 2022 względem swojego poprzednika posiada wiele nowości, ale to ciągle ten sam stary, dobry Touring

Porsche na przestrzeni lat wyrobiło sobie tradycję tworzenia sportowych GT3 i tych bardziej stonowanych odpowiedników z dopiskiem Touring. Pomijając wspomniane wyżej zmiany, należy wspomnieć, że największą różnicą jest brak stałego, wielkiego skrzydła, w miejsce którego zastosowano automatycznie wysuwany tylny spojler. Przednia maskownica ma również niestandardową kratkę, obramowania okien mają teraz srebrne wykończenia, wydech ma standardowe srebrne wykończenie (z opcją satynowej czerni), a na tylnym zderzaku znajduje się elegancka plakietka GT3 Touring.

Idąc dalej, Porsche 911 GT3 Touring 2022 posiada te same 20- i 21-calowe felgi, jak GT3, od którego model podkradł też liczne opcje lakieru zewnętrznego i wnętrza obitego skórą. To sprawia, że Touring wyróżnia się na tle swojego poprzednika po raz pierwszy dostępną standardową rozszerzoną skórzaną tapicerką, z czarną skórą w górnej części deski rozdzielczej i kilkoma alternatywnymi opcjami kolorystycznymi dostępnymi dla tej dolnej części.

Czytaj też: Odświeżenie Porsche Macan zapewni więcej mocy każdej wersji

GT3 Touring trafi do sprzedaży jeszcze w tym roku w cenie wywoławczej 161000 USD, czyli w tej samej cenie, co standardowy model.