Nvidia GeForce RTX 3070 Ti – testy w rozdzielczości 3440 x 1440

test ZOTAC GeForce RTX 3070 Ti AMP Holo, recenzja ZOTAC GeForce RTX 3070 Ti AMP Holo, opinia ZOTAC GeForce RTX 3070 Ti AMP Holo

Kolejne testy GeForce RTX 3070 Ti, które dla Was przygotowałem, dotyczą rozdzielczości 3440 x 1440. Jak tutaj poradzi sobie ta karta graficzna?

Wykorzystany GeForce RTX 3070 Ti

Tym razem zdecydowałem się na model ZOTAC GeForce RTX 3070 Ti AMP Holo. Jest to ciekawa karta, która ma fabryczne OC. Dzięki temu notowała ona lepsze wyniki niż np. model Palita. Testowana karta wygląda na pewno świetnie, choć minusem jest kultura pracy pod obciążeniem. Grafikę możecie też nieźle podkręcić i zyskać sporą ilość fps w grach. Karta powinna więc dobrze oddać wydajność większości modeli w tej rozdzielczości.

test ZOTAC GeForce RTX 3070 Ti AMP Holo, recenzja ZOTAC GeForce RTX 3070 Ti AMP Holo, opinia ZOTAC GeForce RTX 3070 Ti AMP Holo

Testy przeprowadziłem zgodnie z poprzednimi, jedynie zaktualizowałem sterowniki do najnowszych Game Ready 466.77.

Czytaj też: Nvidia GeForce RTX 3080 Ti – testy w rozdzielczości 3440 x 1440

Platforma testowa
Procesor
Intel Core i9-10900K @ 5,1 GHz
Chłodzenie
Cooler Master MasterLiquid ML360R RGB
Pasta
Noctua NT-H1
Płyta główna
ASRock Z590 Taichi
Pamięć RAM
XPG Spectrix D50 4x 8 GB 3600 MHz CL18
Dysk
AORUS NVMe Gen4 SSD 1 TB
Dysk
Samsung 970 Evo NVMe 1 TB
Zasilacz
FSP Aurum PT 1000W
Obudowa
SilentiumPC Signum SG7V TG
Monitor
AOC AG352UCG6

Testy Nvidia GeForce RTX 3070 Ti w rozdzielczości 3440 x 1440

Karta wypada na pewno ciekawie w tej rozdzielczości. W większości gier możecie spokojnie liczyć na powyżej 60 fps, więc rozgrywka będzie w pełni płynna. Są jednak takie tytuły jak Cyberpunk czy Metro, gdzie wyniki są trochę poniżej tej liczby. Także w Red Dead Redemption 2 czy Watch Dogs: Legion średnia ilość fps jest tak naprawdę równa 60.

Czytaj też: Nvidia GeForce RTX 3080 Ti – test ray tracingu i DLSS

Podsumowanie

RTX 3070 Ti tak naprawdę pozwala więc na płynną rozgrywkę w rozdzielczości 3440 x 1440. Są tytuły, gdzie średnia ilość fps spada poniżej 60, ale nadal utrzymuje się powyżej 50. Wystarczy więc tylko lekko obniżyć detale, aby uzyskać tę liczbę. Są też gry, gdzie średnia oscyluje w okolicach 60, ale tutaj, moim zdaniem, spokojnie możecie odpalać maksymalne detale. Karta więc sprawdza się w tej rozdzielczości, jednak nie ma co liczyć na spektakularne wyniki.

Kolejnym i to już ostatnim testem z serii będzie ten w grach z ray tracingiem i DLSS. Ciekawe jak tutaj wypadnie testowana grafika. Przypomnę tylko, że te testy również wykonam w 4 rozdzielczościach i pojawiają się one już niedługo.