Nowa aktualizacja Cyberpunka 2077. Łatka 1.23 już dostępna

Nowa aktualizacja Cyberpunka 2077, aktualizacja Cyberpunka 2077

Nieoczekiwanie CD Projekt Red ogłosił premierę aktualizacji 1.23 do Cyberpunka 2077, która trafia na wszystkie platformy, czyli PCty, konsole oraz specjalną wersję gry w usłudze streamingowej Stadia. Na jakie poprawki i zmiany możemy liczyć?

Dla przypomnienia ostatnia aktualizacja Cyberpunka 2077, czyli gry, która wymaga jeszcze ogromnego nakładu prac, aby wyglądała i działała tak, jak powinna na premierę, miała miejsce pod koniec kwietnia. Wiecie co jednak jest w tym najlepsze? Był to jedynie jeden z dwóch hotfixów, który naprawiał niedociągnięcia większej aktualizacji 1.2 wydanej pod koniec marca. Jeśli więc ktoś uważa, że prace nad grą idą świetnie, to te daty wyjaśniają sprawę za siebie.

Czytaj też: DLC do Resident Evil Village i podziękowania od polskiej Lady Dimitrescu

Aktualizacja Cyberpunka 2077 na połowę czerwca. Co przynosi łatka 1.23?

Oznaczona cyferkami 1.23 aktualizacja Cyberpunka 2077 wzięła głównie na celownik poprawki w zadaniach i świecie, które sprowadzają się przede wszystkim do błędów. Tak też nie powinniśmy już natykać się na błąd utykających trupów w samochodzie podczas jego kradzieży, czy ich tendencji do siania ogromnych zniszczeń, ale to oczywiście nie koniec. Johnny powinien teraz częściej wyglądać, jak widoczny tylko dla nas konstrukt, ubrania NPCów powinny się lepiej prezentować, a skały na Badlandach wyglądać jeszcze lepiej.

Czytaj też: Poziom E3 spada i rośnie. Co musicie nadrobić?

Nie zabrakło też o poprawkach stabilności oraz wydajności, obok których poprawiono „liczne animacje, interfejs, sceny, fizykę i mechaniki”. Ta pierwsza kwestia polega na optymalizacji zużycia procesora i lepszym zarządzeniu pamięcią, a na dodatek obrano na cel pojawianie się tych samych NPC w jednym miejscu. Całość dopełniają poprawki działania Cyberpunka 2077 specjalnie dla Xboxa i PC. Czy to dużo poprawek? Sami oceńcie, jak na dobre dwa miesiące pracy studia.

Czytaj też: Wracamy do niedocenionej gry CD Projekt Red. Wiedźmińskie Opowieści porażką?

Co jednak najciekawsze, już teraz na forum CD Projekt Red znajdziemy osobę, która zarówno chwali, jak i kręci nosem na te poprawki. Dodatkowo pod postem na Facebooku na studio wylewa się cała masa brudu co do tego, że ono nie potrafi, a moderzy wręcz przeciwnie. Niejaki po763 sprawdził ponoć te zmiany i stwierdził:

Mam wrażenie, że po aktualizacji gra działa płynniej, szczególnie przy szybkiej jeździe i zderzeniach, ale podczas jazdy autostradą zauważyłem doczytujące się przede mną elementy np. drogę lub lampy. Wcześniej tak nie było, dodam, że mam dysk NVMe, a nie stary HDD.

Niestety aktualizacja nic nie zrobiła w kwestii oświetlenia, dokładniej chodzi o to, że jadąc ulicą widać jak zapalają się od pewnego dystansu lampy, lub jak się jest w jakimś większym budynku, oświetlenie zaczyna działać jak się podejdzie bliżej, przez co w oddali jest po prostu ciemno…

Nie wiem, czy tak było wcześniej, ale na autostradzie zauważyłem też, że prawie zawsze jedna z dróg jest pusta, przez co da się fajnie wymijać samochody, ale droga z przeciwnego kierunku jazdy jest najczęściej pusta… Po prostu aut jest tam tyle, że da się na jednej ręce policzyć niekiedy pomimo ustawienia najwyższej gęstości tłumu czy jak to tam było.