Lexus NX 2022 nowej generacji zadebiutował. Co nam zagwarantuje?

Lexus NX 2022 nowej generacji, Lexus NX 2022, NX 2022 nowej generacji

Jesteśmy już po premierze modelu Lexus NX 2022 nowej generacji, czyli luksusowego crossovera, którego produkcja masowa ruszy w trzecim kwartale bieżącego roku i wtedy to doczekamy się dokładnego cennika. Na ten moment wiemy już jednak wszystko na temat tego, co przyniosła nowa generacja.

Lexus NX 2022 nowej generacji z zewnątrz i w wewnątrz

Lexus już nas przyzwyczaił, że w swoich międzygeneracyjnych przygodach preferuje ewolucję nad rewolucją i rzeczywiście NX 2022 nowej generacji nie jest odstępstwem od tej reguły. Z przodu ciągle dzierży doskonale nam znaną „wrzecionową maskownicę”, ale teraz obok niej znalazły się znacznie bardziej spiczaste sekcje reflektorów ze światłami do jazdy dziennej w kształcie strzały. Z tyłu pozbyto się tradycyjnego emblematu marki L, w którego miejscu znajdują się teraz pogrubione litery „LEXUS” w towarzystwie obejmujących całą szerokość pojazdu świateł.

Czytaj też: Alpina XD3 i XD4 2022 ujawnione. Dla kogo crossovery na diesel?

Wewnątrz Lexus NX 2022 doczekał się tradycyjnej już w ostatnich latach technologicznej rewolucji, sięgając po 7-calowy cyfrowy zestaw wskaźników oraz 9,8-calowy lub 14-calowy (opcjonalny) wyświetlacz infotainment. Pod nim znalazły się fizyczne pokrętła do sterowania klimatyzacją, czy poziomem głośności, a klienci będą mogli dopłacić więcej na 10-calowy wyświetlacz head-up. Podgrzewane przednie fotele są teraz standardem, te tylne są opcjonalne, a wykończenia obejmują kilka kolorów tapicerki oraz wersji wykończeń, podczas gdy kabinowy przepych uzupełnia panoramiczny dach księżycowy z otworami dla pasażerów z przodu i z tyłu.

Silniki Lexusa NX 2022

W nowej generacji NX będzie oferował aż cztery układy napędowe z podstawowym 2,5-litrowym silnikiem wolnossącym z czterema cylindrami o mocy 205 koni mechanicznych i 250 Nm. Ten będzie napędzał przednie lub wszystkie koła przez ośmiobiegową automatyczną skrzynię biegów, co przekłada się na czas sprintu kolejno 8,2 i 8,6 sekundy.

Czytaj też: Nowy Volkswagen Multivan T7 2022 zadebiutował

Wyżej w hierarchii NX 350 jest już wyposażony w czterocylindrowy turbodoładowany silnik o pojemności 2,4 litra, który osiąga moc 279 KM i 430 Nm. Wykorzystuje również 8-biegową automatyczną skrzynię biegów i rozpędza się do prawie setki w 6,8 sekundy. Obok niego znajduje się też hybrydowy NX 350h z 2,5-litrowym czterocylindrowym silnikiem i silnikiem elektrycznym na każdej osi. Łącznie ma do dyspozycji 242 KM i może rozpędzić się do 96,5 km/h w 7,2 sekundy.

Ofertę wieńczy nowa hybryda plug-in NX 450h+ o nieznanej specyfikacji, ale wykorzystująca ten sam 2,5-litrowy czterocylindrowy silnik, co NX350h i elektryczny układ o wydajności odpowiadającej 2-litrowemu silnikowi. W tym wydaniu na pokładzie nie zabraknie ładowarki o mocy 3,3 kW, wymagającej ładowania przez 4,5 godziny, ale znajdzie się też ulepszona opcja 6,6 kW, skracająca ten czas do 2,5 godziny.

Czytaj też: Johann Abt Signature Edition to limitowane Audi RS6 Avant

Lexus NX 2022, to też F Sport i bezpieczeństwo

Wydania NX 350 i NX 450h+ otrzymają możliwość zwiększenia swojego charakteru za sprawą pakietu F Sport, ulepszającym elementy zewnętrzne i wewnętrzne. Z kolei po stronie bezpieczeństwa każdy model będzie miał do dyspozycji pakiet Lexus Safety System+ 3.0. Ten oferuje teraz awaryjne wspomaganie kierowania, wykrywanie pojazdów skręcających w lewo i wykrywanie pieszych z automatycznym hamowaniem. Z kolei system Pre-Collision może teraz wykryć nadjeżdżający pojazd i aktywować automatyczne hamowanie awaryjne. Ulepszony radarowy tempomat posiada funkcję zarządzania prędkością na zakrętach, która utrzymuje prędkość i dopasowanie do ruchu, a także bezpiecznie pokonuje zakręty.