Ford Maverick 2022 z datą premiery. To coś, czego jeszcze nie widzieliśmy

Ford Maverick 2022 z datą premiery, Ford Maverick 2022, Ford Maverick

Powrót Mavericka zwiastowaliśmy już w 2020 roku, kiedy to pojawiły się na jego temat pierwsze plotki. Teraz jednak o nieoficjalnych informacjach i przeciekach można zapomnieć, bo oficjalnie wiemy, że Ford Maverick 2022 zadebiutuje już 8 czerwca.

Z tej okazji doczekaliśmy się dwóch filmów promocyjnych, które zamiast zachwalać model, próbują odpowiedzieć na pytanie, dla kogo jest ten… pickup. Właśnie tak – pickup, którego ponoć „nigdy wcześniej nie widzieliśmy”. Nie będzie on alternatywą dla F-150, elektrycznej wersji Lightning, czy Raptora, a czymś zupełnie innego sortu, co sprawdzi się w rękach ludzi, niepotrzebujących w swoim garażu przepastnej ciężarówki roboczej, a coś, z czym będzie można podbijać miasto.

Czytaj też: Produkcyjna wersja Rimac C_Two, czyli hipersamochodu BEV tuż za rogiem

Ford Maverick ma być wszechstronnym pickupem, który będzie na tyle małym, że ​​zmieści się na ulicach miasta, ale też sprawdzi się podczas przygód na świeżym powietrzu. Będzie jednocześnie przystępnym cenowo, mniej imponującym modelem pod kątem wykończenia, czy możliwości, sięgając po stalowe felgi, cienki opony, niepomalowane plastikowe zderzaki, zawieszenie na tyle bazujące na belce skrętnej, czy napęd na przód. Przynajmniej w podstawowej wersji do 20000$, bo powinniśmy doczekać się również tej droższej z napędem AWD i niezależnym zawieszeniem tylnym.

Ford Maverick 2022 – co już wiemy?

Chociaż premiera dopiero za dwa dni, już teraz wiemy, że Maverick dzieli swoją platformę z Bronco Sport, więc najpewniej będzie miała te same układy napędowe, a z czasem dołączy to nich hybryda. Oznacza to tyle, że nabywcy otrzymają do wyboru trzycylindrowy 1,5-litrowy turbodoładowany silnik o mocy 182 koni mechanicznych i 240 Nm momentu obrotowego lub turbodoładowany czterocylindrowy silnik o pojemności 2,0 litra, mocy 253 KM i momencie obrotowym na poziomie 373 Nm.

Czytaj też: Premiera BMW i4 to pierwsze elektryczne BMW skoncentrowane na dynamice

Czytaj też: Przyszłość Fiata. Producent wyznaczył rok całkowitej elektryfikacji oferty

Wiemy, że Maverick trafi do sprzedaży tej jesieni w USA, a Ford będzie produkował tego kompaktowego pickupa w fabryce w Hermosillo w Meksyku. Powyżej możecie przyjrzeć się zdjęciom szpiegowskim prototypuz z kwietnia.