SI w elektrycznym C Two Rimaca poprawi twoje umiejętności za kółkiem

C-Two, testy C_Two, Rimac C_Two, hipersamochód Rimac

Firma Rimac, która ma potencjał dorównania Tesli, ujawniła szczegóły na temat bazującej na sztucznej inteligencji funkcji „Driver Coach”.

Ta analizuje całą masę danych z Twoich poczynań za kółkiem elektrycznego modelu C_Two, aby podać Ci najlepszy sposób na uzyskanie wyższych osiągów na torze, a nawet wziąć sprawy w swoje ręce.

C_Two jest ponoć (według firmy) obecnie najszybszym supersamochodem elektrycznym na świecie, co my sami potwierdzimy dopiero po jego premierze. Ta maszyna o wartości 2,1 miliona dolarów (około 8,4 miliona złotych) cieszy się ogromną przedpremierową popularnością.

Jak na hipersamochody przystało, C_Two oferuje niewyobrażalną wręcz moc za pomocą czterech elektrycznych silników o mocy 1887 koni mechanicznych i 2300 Nm momentu obrotowego. Z kolei prędkość, jaką będzie w stanie osiągać, ma sięgać do 415 km/h, a sprint do setki zaliczy w zaledwie 1,85 sekundy.

Ciekawym dodatkiem może (choć nie musi, ponieważ nie zostało to potwierdzone) okazać się poziom czwarty autonomicznej jazdy, czyli prawie idealny tryb samodzielnego poruszania się po drogach. W nim bowiem kierowca musi zareagować tylko wtedy, kiedy samochód napotka naprawdę wielką przeszkodę.

Czytaj też: Dodge jest dumne z „wad” swoich samochodów

Wracając do tematu funkcji Driver Coach, Top Gear rozmawiał z Sachą Vrazic, dyrektorem autonomicznego zespołu kierowniczego Rimac na temat tej interesującej funkcji. Ten odpowiedział:

Tworzymy system, w którym sztuczna inteligencja odgrywa kluczową rolę w uczeniu kierowcy, jak zachowywać się na torach wyścigowych przy maksymalnej wydajności pojazdu. Nie wszyscy nasi klienci są zawodowymi kierowcami, ale chcemy, aby naprawdę cieszyli się samochodem i bawili się nim.

System wykorzystuje superkomputer do analizy i przechowywania sześciu terabajtów danych zebranych z dziewięciu kamer pokładowych, LIDAR, radaru i 12 czujników ultradźwiękowych. Algorytmy zajmują się tymi danymi, aby wytknąć kierowcom ich błędy i zasugerować sposoby na ich poprawę.

Chcesz być na bieżąco z WhatNext? Śledź nas w Google News