Aktualizacja Mass Effect. Mówiłem, żeby zaczekać

mass effect

Electronic Arts udostępniło nową aktualizację Mass Effect Edycja Legendarna. Teraz to można grać!

Aktualizacja Mass Effect

Gdy wychodziło Mass Effect Edycja Legendarna, zwracałem uwagę na to, że być może warto zaczekać z rozpoczęciem przygody w grze. W końcu jeszcze przed premierą można się było spodziewać tego, że EA dalej będzie dodawało gry do swojego abonamentu EA Play i wychodzi na to, że nic się w tej kwestii nie zmieniło. Niedawno ogłoszono, że Need for Speed Hot Pursuit Remastered trafi do tej oferty.

Warto zaczekać z zagraniem w dany tytuł również z tego powodu, że gry to złożony produkt i czasem dopiero po kilku tygodniach od premiery pojawiają się łatki usprawniające dane produkcje. Mass Effect Edycja Legendarna cierpiała na brak opcji związanych z dubbingiem gry, który denerwował wielu graczy. Otóż, w trylogię mogliśmy grać tylko na dwa sposoby. Pierwszy polegał na przechodzeniu Mass Effect 1 z polskim dubbingiem, Mass Effect 2 z polskim dubbingiem z innymi aktorami głosowymi oraz dodatkami po angielsku, oraz Mass Effect 3 z oryginalnymi głosami. Druga opcja to była rozgrywka po angielsku, ale nawet z angielskimi napisami. Dobra wiadomość jest taka, że w końcu uporano się z tym problemem! Mówiłem, że warto zaczekać.

Czytaj też: Wyciekły stare wersje Cyberpunk 2077 i teraz wiemy, co usunięto z gry

Electronic Arts wraz z Bioware udostępniło nową aktualizację dla Mass Effect Edycja Legendarna. Jakie zmiany wprowadzono w tym tytule? Oto czego się spodziewać spośród poprawek i ulepszeń na wszystkich platformach:

Ogólne

  • Angielski język dialogów można teraz wybrać niezależnie od języka napisów.
  • Rozwiązano problemy z odblokowywaniem niektórych osiągnięć/trofeów, takich jak tych z cyklu Romantyzm czy zliczających zabójstwa.
  • Poprawiono prerenderowane przerywniki, które po ostatniej aktualizacji stały się ciemniejsze niż powinny.
  • Bezprzewodowe zestawy słuchawkowe i urządzenia nie powodują już problemów z aplikacją startową na Xboksie.
  • Poprawiono działanie gry, m. in. na Virmirze, na PC w różnych konfiguracjach.
  • Usunięto problem występujący na PC, przez który niestandardowe znaki w nazwie użytkownika systemu operacyjnego nie pozwalały na uruchomienie gry.
    • Usunięto zależność aplikacji startowej od zestawu poleceń AVX.
  • Wprowadzono inne drobne zmiany i poprawki, usuwając m. in. kilka błędów prowadzących do awarii gry.

Mass Effect

  • Usunięto błąd uniemożliwiający graczom osiągnięcie maksymalnego poziomu. 
  • Usunięto błąd, przez który ekwipunek Widmo – sprzęt mistrzowski poziomu VII był niedostępny.
  • Różne poprawki systemu zderzeń.
  • Usunięto błąd uniemożliwiający interakcję z obiektami.
  • Zmniejszono poziom głośności na ekranach wczytywania przekaźników masy.
  • Poprawiono animację oczu postaci męskich w niektórych scenach.

Czytaj też: Tryb fabularny Dying Light Hellraid na piekielnie klimatycznym zwiastunie

Mass Effect 2

  • Zmniejszono nieco intensywność mgły na Illium.
  • Usunięto błąd, przez który oczy postaci na koniec DLC „Nadzorca” były niezamierzenie czerwone.
  • Zmniejszono do 100 tys. maksymalny limit kredytów, które można przenieść z Mass Effect do Mass Effect 2, żeby zapewnić lepsze wyważenie rozwoju postaci na wstępnym etapie gry.
    • Maksymalny limit kredytów do przeniesienia odpowiada teraz wartości użytej w oryginalnej grze.
    • Opłaty za pośmiertne zarządzanie środkami są wysokie! To też świetny sposób na unikanie podatków.

Mass Effect 3

  • Rozwiązano problem powodujący nieodtwarzanie niemieckich i włoskich dialogów w DLC „Cytadela”.
  • Usunięto błąd, przez który niektóre kluczowe postacie nie pojawiały się zgodnie z oczekiwaniami w DLC „Cytadela”.

Słuchawkowy problem Mass Effect

Zabawnie na liście wygląda już druga próba naprawy błędu związanego z zestawami słuchawkowymi. W poprzedniej aktualizacji z 17 maja również zwracano uwagę na niedoskonałość gry w tym zakresie, wymieniając „Rozwiązano zasadniczy problem z awariami krytycznymi lub zawieszeniami aplikacji startowej na Xbox Series X podczas korzystania z bezprzewodowego zestawu słuchawkowego.” Gracze szczególnie narzekali na problem z grą, gdy korzystali z oficjalnych słuchawek sygnowanych logiem Xbox.