Reklama

Mody na grafikę do GTA Trilogy już są, ale sensu nie mają

gta

GTA Trilogy podzieliło graczy. Jednym odnowiona odsłona podoba się pod kątem grafiki, a inni liczyli na coś zupełnie innego. Są już pierwsze modyfikacje od graczy, ale czy ich autorzy zastanawiają się nad spójnością wizualną produkcji?

GTA Trilogy będzie łatane

Odnowione Grand Theft Auto: The Trilogy – The Definitive Edition, na które składa się Grand Theft Auto III, Grand Theft Auto: Vice City i Grand Theft Auto: San Andreas nie spełniło oczekiwań fanów. W sprawę jakości gry zaangażowany jest również Rockstar, który obiecał dopracować produkt, który zaskoczył również i ich ukrytymi niedoróbkami.

Czytaj też: Gracze odzyskują wiarę w Cyberpunk 2077?

Przecieki mówią o tym, iż w Rockstarze w związku z tym, że nie udało się przywrócić gier w blasku i chwale doszło do zmian terminów prac. Osoby, które pracowały nad rozwijaniem trybów sieciowych Grand Theft Auto V oraz Red Dead Redemption 2 zostały oddelegowane do prac nad Grand Theft Auto: The Trilogy – The Definitive Edition, więc aktualizacje GTA Online oraz Red Dead Online pojawiać się będę rzadziej. Nie wiadomo, czy zespół odpowiedzialny za Grand Theft Auto VI również został osłabiony. Informatorzy nie przekazywali żadnych informacji na temat ekipy od GTA VI.

Mody „naprawią” GTA Trilogy?

Co przeszkadza niektórym graczom? Ich zdaniem tekstury zastosowane w GTA Trilogy powinny być w o wiele wyższej rozdzielczości, aby… no właśnie – dlaczego? Osobiście uważam, że ogólny styl graficzny gier, choć można gdzieniegdzie poprawić, to jednak jest spójny i przedstawia świat, który nie wygląda jakby był na siłę modowany.

Czytaj też: Devil May Cry 5 na Steam Deck zaprezentowany. Zaskoczeni płynnością?

Wydaje mi się, że niektórym marzy się, aby w grach wszystko jak najbardziej przypominało świat rzeczywisty, podczas gdy nie zawsze to pasuje. Wystarczy spojrzeć na to, co niektórzy wyprawiają z „odnawianiem” GTA 5.

Rozgrywka w takiej formie wygląda niesamowicie tylko przez chwilę, a następnie zaczynamy dostrzegać, jak animacje i modele gryzą się z absurdalnymi teksturami czy efektami. Do tego rozgrywka w ten sposób nie wygląda na najprzyjemniejszą, ponieważ często po prostu nic nie widać, co się dzieje na ekranie!

Tego typu mody zaczynają już jednak powstawać do GTA Trilogy. GTA SA – Project Texture Overhaul https://www.nexusmods.com/grandtheftautothetrilogy/mods/274?tab=description to mod będący w fazie produkcji, który dodaje wiele tekstur 4K. Autor podmienił masę elementów w grze i zniszczył spójność graficzną produkcji. Inny moder również rozpoczął swoje „ulepszanie” gry i efekt… wypada bardzo słabo.