Reklama

Automatyczny pojazd użytkowy Hondy drugiej generacji już pracuje

Automatyczny pojazd użytkowy Hondy drugiej generacji, Honda,

Po targach CES 2018 Honda rozwijała swój ciekawy automatyczny AWV, czyli specjalny zautomatyzowany (firma określa go mianem autonomicznego) pojazd w formie łazika terenowego, który ma pomóc w pracy m.in. na budowach, w rolnictwie, czy nawet w operacjach poszukiwawczo-ratowniczych. Dziś dowiedzieliśmy się, że ten automatyczny pojazd użytkowy Hondy drugiej generacji rozpoczął prace w Nowym Meksyku.

Automatyzacja pojazdów użytkowych ma sens. Automatyczny pojazd użytkowy Hondy drugiej generacji to potwierdza

W drugiej generacji AWV surowy wygląd został zamieniony na coś w stylu „uroczej, skromnej wywrotki” lub małej ciężarówki. Automatyczny pojazd użytkowy Hondy drugiej generacji jest wyposażony w łóżko w stylu pickupa z bokami i tyłem, które można złożyć, aby ułatwić proces załadunku i rozładunku. Niedawno miały miejsce jego testy przy budowie farmy paneoli słonecznych, gdzie AWV był używany do przewożenia sprzętu i zaopatrzenia, udowadniając, że może działać do ośmiu godzin w wysokich temperaturach.

Czytaj też: Znamy ceny Honda HR-V e:HEV w Polsce, czyli kompaktowego hybrydowego SUVa

Dzięki swojemu elektrycznemu układowi napędu na cztery koła, ten utylitarny pojazd może przyjąć na pokład 399 kg towaru i ciągnąć za sobą przyczepę o wadze do 750 kg. Przy maksymalnym obciążeniu sześciogodzinne ładowanie wbudowanych akumulatorów zapewnia zasięg do 45 km i choć prędkości pozostają nieznane, to patrząc na powyższy materiał, do wysokich nie należą.

Czytaj też: Hybrydowa Honda Civic i Type R nowej generacji to kwestia czasu

Swoją automatykę automatyczny pojazd użytkowy Hondy drugiej generacji zawdzięcza szeregowi czujników. Mowa o GPS, LiDAR, radarze, czy optycznych kamerach 3D, które razem z odpowiednim oprogramowaniem sprawiają, że ten pojazd może jeździć samodzielnie po danym terenie. W grę wchodzi też tryb zdalnego sterowania.