Reklama

Chiński elektryczny tir ujawniony. Homtruck ma wiele wspólnego z Geely

Chiński elektryczny tir, Homtruck ma wiele wspólnego z Geely

Prace nad elektrycznym tirem Tesli Semi trwają w najlepsze, a pierwsze dostawy mają mieć miejsce dla PepsiCO jeszcze w tym roku, choć mniejsi klienci mają na nie poczekać do 2023 roku. Ten rynek ewidentnie jest lukratywny i Homtruck, czyli ujawniony właśnie chiński elektryczny tir, jest tego świetnym przykładem.

Homtruck, to najnowszy chiński elektryczny tir

Tak jak Tesla rozpoczęła walkę na rynku elektrycznych pickupów, tak samo poczyniła najwyraźniej na poletku elektrycznych tirów. Wspomniany Homtruck, to jeden z wielu zapowiedzianych i planowanych elektrycznych ciągników siodłowych z przyczepami, ale wyróżnia się na rynku tym, że należy do chińskiego giganta. Bezpośrednio odpowiada za niego wprawdzie firma Farizon Auto, ale pośrednio Geely, który to jest dla niej firmą macierzystą.

Czytaj też: Nowe zwiastuny Project Trinity i zapowiedź autonomicznego tira Volkswagena

Chiński gigant samochodowy spodziewa się rozpoczęcia produkcji i dostaw na początku 2024 roku i ma zamiar podbić nie tylko swój kraj, ale też rynek międzynarodowy, bo Europę, czy Amerykę Północną obok Japonii oraz Korei. Homtruck będzie oferować różne opcje napędowe, a w tym hybrydę metanolową i czysto elektryczną, której akumulatory będą całkowicie wymienialne w razie zużycia.

Czytaj też: Podejrzyjcie jak wygląda elektryczny tir Tesla Semi

Ciężarówka jest zaprojektowana tak, aby „zaspokoiła życiowe i emocjonalne potrzeby swoich kierowców”. Nic dziwnego, jako że ich kierowcy najczęściej spędzają w swoich pojazdach więcej czasu niż w swoich domach. Przestronne wnętrze zawiera prysznic i toaletę, pojedyncze łóżko, lodówkę, aneks kuchenny i małą pralkę, aby zapewnić maksymalny komfort na nierzadko odległych trasach.

Czytaj też: Elektryczny tir Tesli będzie miał ogromny zestaw baterii

W ciągu najbliższej dekady Geely zapewni Homtruckowi z pewnością pewien stopień autonomiczności, bo ten chiński elektryczny tir będzie mógł nie tylko komunikować się z innymi tymi samymi modelami w drodze, ale też operować w półautonomicznym trybie.