Reklama

Premiera Toyota Aygo X 2022. To już nie hatchback, a crossover

Premiera Toyota Aygo X 2022, Toyota Aygo X 2022, Toyota Aygo X

Toyota sama zajęła się zaprojektowaniem nowego Aygo, który będzie ciekawym rodzynkiem na rynku w dzisiejszych czasach. Premiera Toyota Aygo X 2022 wreszcie potwierdziła nam, że z miejskiego hatchbacka zrobił się znacznie okazalszy crossover, rozświetlający świat reflektorami LED w standardzie. Jego sprzedaż ma rozpocząć się w 2022 roku, kiedy to zapewne poznamy szczegóły cen.

Toyota Aygo X 2022 zadebiutował, jako zupełnie nowy samochód na 2023 rok modelowy

Toyota Aygo X 2022 jest o 235 mm dłuższy, 125 mm szerszy i 65 mm wyższy względem modelu, którego zastępuje (Aygo). Mierzy więc kolejno 3700, 1740 i 1525 mm, co sprawiło, że jego podstawowa ładowność wzrosła do 231 litrów (o ponad 60 litrów) i do 829 litrów po złożeniu tylnej kanapy i pozbyciu się pokrywy skrzyni ładunkowej. Aby podkreślić nowo nabyte cechy crossovera, Toyota uzupełniła nadwozie Aygo X o masywne czarne plastikowe listwy na nadkolach, rozszerzyła prześwit o 11 mm, zapewniła mu 18-calowe felgi oraz wydłużyła rozstaw osi o 90 mm.

Czytaj też: Znamy specyfikację komputera Tesli ze sprzętem AMD. Jest Ryzen i RDNA2

Aygo X wykorzystuje platformę GA-B i nadal oferuje chowany dach z tkaniny, aby zachować dawny charakter zabawy na świeżym powietrzu w ramach swojej trzeciej już generacji. Jeśli z kolei idzie właśnie o kabinę, Toyota postawiła na całą masę żywych kolorów, 9-calowy ekran dotykowy, oświetlenie kabiny, bezprzewodowe ładowanie, system obsługujący aktualizacje OTA i szereg opcjonalnych dodatków (adaptacyjny tempomat, wykrywanie pieszych w nocy, asystent pasa ruchu i wykrywanie rowerzystów w ciągu dnia).

Czytaj też: Nowe trzydrzwiowe Mini 2023. Szereg zdjęć zapowiada model

Po stronie napędu Aygo X 2022 może sięgnąć tylko po trzycylindrowy silnik benzynowy o pojemności 1 litra, który zapewnia 72 koni mechanicznych mocy przy 6000 RPM i 93 Nm momentu obrotowego przy 4400 RPM. W standardzie jest połączona z manualem, ale za dodatkową opłatą zastąpi go bezstopniowa skrzynia biegów (CVT).

Czytaj też: Wiemy kiedy zadebiutuje nowy wielki SUV BMW. Mowa o X8/XM

Zależnie od przełożenia możecie liczyć na sprint do setki w kolejno 15,6 lub 15,5 sekundy. Wyrównuje się to przy maksymalnej prędkości, bo CVT obniża ją z 158 do 151 km/h. Po stronie wagi ta waha się od 940 do 1015 kilogramów, a jeśli idzie o emisje, ten miejski samochodzik spala 4,7 litra na 100 km i emituje 107 g/km CO2.