Reklama

Cylindryczny dron Spirit chwali się modularnym projektem plug-and-play

Cylindryczny dron Spirit

Firma Ascent Aerosystems pokazała swój cylindryczny dron Spirit, którego najważniejszą cechą jest ewidentnie modularność, umożliwiająca znaczne rozszerzanie i zmienianie jego możliwości. W podstawowej konfiguracji jest w stanie rozpędzać się do 97 km/h w locie poziomym.

Modularność – tym najbardziej chwali się cylindryczny dron Spirit do zastosowań profesjonalnych

Zyskujące na popularności drony ewidentnie można ulepszyć i odejść od zdecydowanie najczęściej wybieranej konstrukcji śmigieł typu „quad”. Spirit jest tego świetnym przykładem, pokazując pomysł na to, jak z drona zrobić wszechstronną platformę, uwalniając go od skomplikowanego montażu różnych czujników.

Czytaj też: Zmodernizowane pociski BAE Systems wykazały antydronową skuteczność

Wodoodporna konstrukcja drona Spirit sprowadza się do cylindra, którego wznoszą w przestworza dwa przeciwbieżne śmigła, znajdujące się w jednej linii. Można je łatwo złożyć razem z czterema podpórkami, aby Spirit zajmował możliwie najmniej miejsca i zaczynał przypominać… termos. Termos, którego łatwo uzupełnić o nowy moduł pokroju kamery ze stabilizacją, czujnika podczerwieni, czy dodatkowego akumulatora – wystarczy tylko odkręcić jedną ze stron Spirit i wkręcić w jej miejsce nowy moduł.

Czytaj też: Ktoś chętny na lot dronem? Jetson One to wyjątkowy konsumencki eVTOL

Taki prosty system pozwala dronowi Spirit latać z nawet 4,5 kg dodatkowego sprzętu, choć oczywiście bezpośrednio odbije się to na jego możliwościach zarówno w kwestii zasięgu, jak i charakteru lotu. Przy pełnym obciążeniu jedno ładowanie wystarcza już nie na 38, a 22 minut, a jeśli idzie o sterowanie, można to realizować zarówno z wykorzystaniem kontrolera, jak i systemu autopilota.