Reklama

Intel XeSS w Hitman 3 i The Riftbreaker. Jak wypada konkurencja dla DLSS i FSR?

Na temat rozwiązania Intel XeSS, mającym rywalizować z technologią DLSS od NVIDIA oraz FSR od AMD, wiemy już praktycznie wszystko to, co powinniśmy. Dziś więc Intel postanowił pochwalić się skutecznością swojego rozwiązania, prezentując dwa tytuły, które doczekały się wsparcia XeSS i ogłosił ruszenie z formularzem wczesnego dostępu dla firm na Intel DevMesh .

Pokaz technologii Intel XeSS w dwóch grach

Przechodząc od razu do rzeczy, oto materiały z gry The Riftbreaker oraz Hitman 3, czyli dwóch stosunkowo nowych gier:

Czytaj też: Nowa rewizja PlayStation 5 zadebiutowała. Czym różni się od oryginału?

Super-sampling XeSS Intela w czasie rzeczywistym nie wymaga wcześniejszego szkolenia na materiałach z gry i będzie przyjmować jednolitą bibliotekę, która będzie kompatybilna z różnymi tytułami jednocześnie. To podejście będzie bardziej powszechne niż NVIDIA DLSS, bo jego kompatybilność i dostępność będzie podobna do tej znanej z FSR od AMD.

XeSS Intela występować będzie bowiem w dwóch wariantach – jednym opartym na jednostkach XMX (sztucznej inteligencji), czyli tych w procesorach graficznych Intel Arc oraz drugim, działającym na DP4a, dostępnych w kartach NVIDIA Pascal, Turing oraz AMD RDNA1/2. Ten pierwszy będzie jednak znacznie skuteczniejszy.

Czytaj też: Najwydajniejsze DDR5 ujawnione. To moduły Trident Z5 od G.Skill

W przypadku tej drugiej XeSS będzie renderował klatki wolniej, czyli zapewniać niższą płynność. Jednak różnica między tymi wariantami nie sprawi, że deweloperzy będą musieli dbać o obie implementacje, bo te nie będą wymagane. Nie zabraknie też wielu trybów działania XeSS (jakość/płynność) oraz udostępniania kodu w ramach podejścia open-source.