Far Cry 6 porównany i okazuje się, że nie ma co myśleć nad wyborem urządzenia

far cry 6

Dziś premiera Far Cry 6 i zapewne jakaś grupa graczy zastanawia się, na które urządzenie kupić produkcję Ubisoftu. Wychodzi na to, że nie ma to znaczenia, bo tytuł dobrze wykonano na każdym urządzeniu.

Far Cry 6 na PC i konsolach

Far Cry 6 dostępny jest na wielu urządzeniach do grania. Mamy zatem wersję na PlayStation 4, PlayStation 5, Xbox One, Xbox Series S, Xbox Series X oraz oczywiście PC. Gracze już zdążyli zestawić ze sobą wersję gry przeznaczoną na PlayStation 5, Xbox Series S, Xbox Series X i PC. Werdykt? Nie ma co się głowić nad tym, która wersja produkcji jest najlepsza, bo wszystkie działają znakomicie.

Czytaj też: Wiedźmin 3 na Steam Deck działa rewelacyjnie! Konsole się chowają

Zacznijmy od najbardziej podstawowej informacji. Jak wygląda rozdzielczość i płynność poszczególnych wersji gry? Far Cry 6 na PlayStation 5 oferuje dynamiczną rozdzielczość 4K oraz stałe 60 klatek na sekundę. Xbox Series X? Takie same wyniki – dynamiczne 4K oraz 60 klatek na sekundę przez cały czas, gdy mamy kontrolę nad bohaterem. Xbox Series S oferuje za to dynamiczne 1440p (co i tak jest super wynikiem) oraz płynność… też 60 klatek na sekundę. Mały Series S co rusz zaskakuje mocą!

Szczegóły Far Cry 6

Jak jednak wyglądają szczegóły dotyczące działania Far Cry 6? Udało się wychwycić minimalne różnice pomiędzy wersjami, ale prawdopodobnie podczas zabawy nawet nie zwrócimy na nie uwagi. I tak np. dowiadujemy się, że średnio Xbox Series X oferuje minimalnie wyższą rozdzielczość, niż PlayStation 5.

Czytaj też: Valve pokazuje jak rozłożyć Steam Deck, ale jednocześnie to odradza

PlayStation 5 za to zaraz odpowiada i okazuje się, że odbicia wyglądają troszeczkę lepiej na konsoli Sony, niż na Xbox Series X. Najlepiej w tym względzie wypada jednak PC, co nie powinno dziwić. Aktualne konsole nie poddają się jednak w starciu z komputerami i oferują opcjonalną paczkę tekstur wysokiej rozdzielczości, które ważą dodatkowe 26 GB i… PC ma tutaj problem, ponieważ wersja komputerowa nie zawsze ładuje poprawnie tekstury, przez co są w niższej rozdzielczości, niż na PS5 i Xbox Series X.

Jeśli chodzi o czasy ładowań, to PS5 wygrywa z Xbox Series X. Co to jednak za różnica, jeśli mówimy o pół sekundzie dłuższym ładowaniu na konsoli Microsoftu… Cutscenki na wszystkich trzech konsolach (PS5, XSX, XSS) wypadają jednak słabo, bo Ubisoft postawił na filmowość i ograniczył ich płynność do 30 klatek na sekundę.