Zdjęcie koła rowerowego w kilka sekund, czyli wyjątkowy system Fasten

szybszy mechanizm zdejmowania koła, system Fasten, Fasten

Zdjęcie przedniego koła roweru, to pestka i to nawet bez szybkozamykacza. Z kolei nawet ten nie pomaga, aby szybko poradzić sobie z tym tylnym, przy którym musimy dodatkowo zadbać o odpowiednie ściągnięcie łańcucha, nie uszkodzenie przerzutki i tarczy hamulcowej. System Fasten jednak to zmienia i może trafić nawet na przednie koło.

Fasten od Lagar Concept ma potencjał, ale wymaga przychylnego spojrzenia całej branży

Najnowszy rowerowy gadżet opracowany przez francuski startup Lagar Concept ma znacznie ułatwić proces ściągania tylnego koła. System Fasten gwarantuje to poprzez przymocowanie zarówno kasety, jak i tarczy hamulcowej do ramy, a nie koła. To sprawia, że wykorzystywane podczas toczenia się koła łożyska są umieszczone w obudowach w każdym z tych zespołów, a nie bezpośrednio w piaście koła.

Czytaj też: Bambusowa kierownica rowerowa Gump zapewni Waszym rękom wytchnienie

Dzięki takiemu rozwiązaniu system Fasten po zamontowaniu interesuje nas wyłącznie pod kątem osi przelotowej, która przebiega przez jedną ze stron i blokuje wszystko razem. Wszystko to w oparciu o prostą, wąską piastę, która wchodzi na miejsce pomiędzy wspornikami na wewnętrznych końcach zespołów kasety i tarczy hamulcowej.

To sprawia, że demontaż koła polega po prostu na poluzowaniu osi przelotowej i wyciągnięciu jej. Jego montaż jest równie prosty i co ciekawe, jednoczesne zastosowanie Fasten na przodzie i tyle, pozwala wymieniać koło tylne z przednim w kilkanaście sekund.

Czytaj też: Elektryczna deskorolka na każdy teren, czyli Ungoverned Vendetta z gąsienicami

Problem w tym, że na ten moment nie znamy szczegółów co do ceny, wagi, jak i samego potencjału integracji systemu w rowerach. Tak się składa, że musi on być uwzględniony przez pierwotny projekt i montowany bezpośrednio w fabryce.