Death Stranding Director’s Cut z niespodziewanym trybem graficznym na PS5!

Death Stranding Director's Cut

Death Stranding Director’s Cut będzie miało swoją premierę już 24 września. Jak tytuł zmienił się na nowej generacji konsol? Na pewno zaskakuje szerokokątny tryb obrazu.

Death Stranding Director’s Cut jest łatwiejsze

Pierwsze opinie na temat Death Stranding Director’s Cut zaczynają spływać od recenzentów i wynika z nich, że nowa wersja gry, która dostępna jest na PlayStation 4, PlayStation 5 oraz PC, oferuje trochę przystępniejsze doświadczenie.

Czytaj też: Titanfall 3 nie powstaje? Respawn wysyła sprzeczne sygnały

Choć nazwa gry może sugerować, jakoby zawierała zawartość, która miała pojawić się w oryginalnej wizji gry, to jednak całość sprawia wrażenie tytułu po prostu przystosowanego dla graczy, którzy porzucili wcześniej tę produkcję, bo czuli się zmęczeni dostarczaniem przesyłek. Produkcja umożliwia budowę nowych konstrukcji czy maszyn, które pomagają nam w zabawie, więc jeśli ktoś nie był w stanie ukończyć Death Stranding, to teraz być może się mu to już uda.

Porównanie Death Stranding Director’s Cut

Wraz z pierwszymi wrażeniami z gry, pojawiły się również pierwsze porównania graficzne. Wiemy już, co się zmieniło na PlayStation 5 oraz jak wygląda wersja PC. Największą uwagę przykuwa jednak szerokokątny tryb obrazu na najnowszej konsoli Sony.

Tryb „Ultrawide” nie sprawia, że gra działa monitorach szerokokątnych na PS5, ale za to obcina dolną i górną część obrazu, by jednocześnie pokazać o wiele więcej otoczenia. Jak wypada to pod względem rozdzielczości i liczby klatek na sekundę?

  • PS4: 1080p 30FPS
  • PS4 Pro: 2160p 30FPS
  • PS5: 2160p 60FPS (Tryb jakości) / 1800p 60FPS (Tryb wydajności) / 3840x1620p 60FPS (Szerokokątny tryb jakości) / 3200x1350p 60FPS (Szerokokątny tryb wydajności)

Warto odnotować, że wszystkie tryby gry na PS5 oferują płynne 60 klatek na sekundę. Deweloper wykorzystuje tutaj jakiś sposób rekonstrukcji obrazu, ale nie wiadomo, czy chodzi tu o znany z PS4 Pro checkerboard rendering, czy wykorzystywany jest inny sposób.

Czytaj też: Valve o Steam Deck – sklepy stacjonarne, VR, zewnętrzne karty graficzne

Z innych zmian – gra na PS5 oferuje delikatne zmiany w teksturach, które podczas rozgrywki będą nawet niezauważalne, ale za to oferuje poprawioną roślinność i lepszą wodę w stosunku do wersji PS4. W oczy rzuca się też dalszy zasięg rysowania obiektów, ale to wersja PC jest tutaj liderem. Czasy ładowań Death Stranding Director’s Cut trwają około sześć sekund, więc możemy zapomnieć o szybkiej podróży trwającej ponad minutę, jak miało to miejsce na PlayStation 4 Pro.