Premiera Dacia Jogger. To czwarty filar oferty producenta, będący mariażem crossovera i vana

Premiera Dacia Jogger, Dacia Jogger

Dacia po ujawnieniu swojego nowego Dustera, Springa i Sandero/Logana pokazała właśnie nowy model, który ma stanowić dla jej oferty „czwarty filar”, na którym oprze płynność finansową. Tym czymś jest Dacia Jogger, czyli hybryda crossovera i vana.

Przystępna cenowo i solidna – taka ma być Dacia Jogger

Dacia Jogger będzie dostępny w konfiguracjach pięcio- i siedmioosobowych, oferując „najlepszy stosunek ceny do miejsc” wśród innych modeli tego typu na rynku europejskim. Przynajmniej wedle producenta, który podkreśla, że w tym modelu zawarł praktyczność, solidność i przystępność cenową.

Czytaj też: Vorsprung 2030, czyli plany Audi na podbój motoryzacji elektryfikacją

Widać to po designie, bo przód Joggera aż do słupka A został przeniesiony z modelu Sandero Stepway, podczas gdy te tylne segmenty znacząco urosły (o 40 mm przed tylnymi drzwiami). Dacia Jogger, jako 4,55-metrowy model, jest najdłuższą oferowaną obecnie Dacią o pojemności ładunkowej wynoszącej 708 litrów w konfiguracji z pięcioma siedzeniami. Po złożeniu drugiego rzędu siedzeń pojemność skacze już do 1819 litrów, a w samej kabinie schowki oferują kolejne 24 litry na mniejsze przedmioty.

Czytaj też: Nowe ograniczenia prędkości na ulicach Paryża. Daleko im do 50 km/h

Wewnątrz nowego vana Dacia postawiła na znaną już z innych nowych modeli formułę, a więc układ z ekranem informacyjno-rozrywkowym w stylu tabletu na konsoli środkowej i trzema okrągłymi elementami sterującymi klimatyzacją poniżej. Jednak najtańsza wersja podstawowa Joggera będzie standardowo wyposażona w uchwyt na telefon zamiast ekranu dotykowego. W standardzie znajdziemy też automatyczne reflektory i wycieraczki, ogranicznik prędkości oraz przyciski sterujące zamontowane na kierownicy.

Czytaj też: Znamy ceny Honda HR-V e:HEV w Polsce, czyli kompaktowego hybrydowego SUVa

Dacia Jogger będzie dostępny wyłącznie z silnikami benzynowymi (TCe 110) i LPG (TCe 100 LPG), więc klienci mogą liczyć na nowy trzycylindrowy silnik benzynowy o pojemności 1,0 litra i mocy 110 koni mechanicznych (81 kilowatów) w połączeniu z sześciobiegową manualną skrzynią biegów, przekazującą moc na przednie koła. Oszczędni mogą sięgnąć też po wersję LPG, łączącą 40-litrową butlę z 50-litrowym bakiem, która zapewnia zasięg około 1000 km.

Zamówienia na nowy model będzie można składać od listopada 2021 roku w około trzydziestu krajach, a do salonów Jogger powinny trafić w lutym 2022 roku.