Spójrzcie na Volkswagena ID.5 GTX przed wrześniowym debiutem

Volkswagena ID.5 GTX, prototyp Volkswagena ID.5 GTX, zdjęcia Volkswagena ID.5 GTX, Volkswagen ID.5 GTX

Wreszcie możemy rzucić okiem na szczegółowe i oficjalne zdjęcia, przedstawiające zakamuflowanego Volkswagena ID.5 GTX. Ten elektryczny coupe-SUV zadebiutuje IAA 7 września tego roku podczas targów, ale w formie koncepcyjnej, choć z rodzaju tych, dotyczących wersji przedprodukcyjnej. Jej premiera będzie miała miejsce w przyszłym roku.

Volkswagen ID.5 GTX będzie pierwszym modelem tego typu (coupe-SUV) opartym na platformie Modular Electric Drive Matrix (MEB), który dodatkowo będzie nastawiony na wydajność. Dopisek GTX nie jest bowiem tutaj przypadkiem – Volkswagen wykorzystuje go w swoich modelach BEV, aby oddzielić je od tych nienastawionych stricte na wydajność (podobnie jak GTD, GTI, czy GTE). Dlatego też wiemy, koncepcja ID.5 GTX będzie napędzana dwoma silnikami elektrycznymi, po jednym na każdą oś o mocy prawdopodobnie 300 koni mechanicznych.

Czytaj też: Elektryczny SUV Rivian R1S rzucił wyzwanie 45-stopniowemu nachyleniu

Oficjalne zdjęcia prototypu Volkswagena ID.5 GTX w kamuflażu

Skąd te przypuszczenia? No cóż, wielu z Was pewnie w ID.5 GTX ujrzy zaprezentowany już model ID.4 GTX, który właśnie może pochwalić się takim zapleczem elektrycznej, bezemisyjnej mocy. Oba samochody są względem siebie mechanicznie identyczne, a wizualnie nowy prototyp na zdjęciach przedpremierowych nie różni się zbytnio od ID.4 GTX, co widać zwłaszcza z przodu, gdzie deski rozdzielcze są w zasadzie identyczne. Różnice znajdziemy jednak z tyłu w formie pochylonych słupków C, które odpowiadają za charakter coupe w tym SUVie.

Czytaj też: Hybrydy plug-in dla Polaków. Volkswagen sprawdził, czy mają u nas sens

Tyle energii generuje mechanicznie identyczny ID.4 GTX, a w przypadku ID.5 duży akumulator litowo-jonowy zapewni zasięg między ładowaniami do 497 kilometrów mierzonych cyklem WLTP. Warto zauważyć, że nowszy model będzie miał jednak miał nieco większy zasięg na jednym ładowaniu w porównaniu do ID.4 GTX 480 km na WLTP, dzięki poprawionym profilu aerodynamicznym, choć oba wykorzystują ten sam zestaw akumulatorów o pojemności 77 kWh.