Hybrydy plug-in dla Polaków. Volkswagen sprawdził, czy mają u nas sens

Wyjaśniamy hybrydowe układy napędowe, hybrydowe układy napędowe, PHEV, HEV, wyjaśnienie hybryd, hybrydy pod lupą,

Jako że Volkswagen obrał kierunek na całkowicie elektryczną przyszłość w swojej ofercie samochodów, teraz w ramach wielu badań rynku odkrywa, czego potrzeba nam, Polakom, zwiększając jednocześnie świadomość naszych rodaków co do pojazdów zelektryfikowanych. Tym razem odpowiedziano, czy hybrydy plug-in dla Polaków są jakkolwiek przydatne.

Czy hybrydy plug-in dla Polaków są czymś, czym warto się zainteresować?

Wedle badań przeprowadzonych przez Volkswagen i InsightOut Lab Polacy ostatnio coraz chętniej sięgają po PHEV, czyli hybrydy typu plug-in, których elektryczny napęd pozwala często przejechać do kilkudziesięciu km na jednym ładowaniu. Obecnie po Polskich drogach jeździ ponad 13866 modeli tego typu i wedle badania z tych bezemisyjnych form transportu może pełnymi garściami skorzystać co najmniej 1/3 z 1063 ankietowanych osób.

Czytaj też: Pierwsze potwierdzenie Volkswagena ID.8, czyli wielkiego elektrycznego SUVa

Powód? Po pierwsze aż 58% z ankietowanych nie potrzebowało samochodu codziennie, a 62% z nich przejeżdża codziennie poniżej 30 km. To otwiera możliwość nie tylko bezproblemowego ładowania akumulatorów samochodu PHEV w domu, ale też zapewnia, że w codziennej podróży będziemy mogli bazować wyłącznie na silnikach elektrycznych w warunkach miejskich.

Czytaj też: Elektryczny ID Buzz będzie dla każdego. Jak Volkswagen to osiągnie?

Przejściem na PHEV powinni dodatkowo zainteresować się ci, którym najbardziej zależy na oszczędności na paliwie, bo średnio spalają 7,5 litra paliwa na 100 km. To wyrównuje wyższy koszt samochodu tego typu w dłuższym okresie eksploatacji przy jednoczesnym dbaniu o środowisko. To zresztą dwa aspekty, które przemawiają u ludzi za wyborem PHEV – oszczędność i ekologiczność, ale tylko 1 na 5 rozważa jej zakup, a zdecydowana większość nie traktuje tego pomysłu poważnie.