Takich systemów ładowania samochodów elektrycznych potrzebują miasta

systemów ładowania samochodów elektrycznych, ładowania samochodów elektrycznych

Firma Trojan Energy rozstawiła już swoje pierwsze przykłady nowoczesnych systemów ładowania samochodów elektrycznych. Na ten moment 5 z planowanych 150 punktów znalazło się na londyńskiej ulicy Mortimer Road, choć nawet jeśli przez nią przejdziecie dziesiątki razy, to tych ładowarek możecie nie zauważyć.

Będące owocem ufundowanego przez Office for Zero Emission Vehicles projektu STEP (Subsurface Technology for Electric Pathways) te nowe systemy ładowania elektrycznych samochodów są zintegrowane bezpośrednio w chodniku przy miejscach parkowania na ulicy. W rzeczywistości znajdują się na tym samym poziomie, co sam chodnik, dlatego można je wziąć po prostu za czujniki.

Czytaj też: Elektryczny ID Buzz będzie dla każdego. Jak Volkswagen to osiągnie?

Zdjęcia autostwa Darren Cool

Zintegrowany z chodnikiem i wymagający specjalnej „lancy” punkt ładowania, to jeden z tych systemów ładowania samochodów elektrycznych, których potrzebują miasta

Wkrótce ze wspomnianych pięciu gniazd zrobi się piętnaście, które będą połączone do 3-fazowego zasilania sieciowego. Realizowanie ładowania z ich użyciem jest o tyle niestandardowe, że klienci Trojan Energy otrzymują od firmy specjalny moduł do przewożenia w bagażniku, który przyjmuje postać sporego cylindra z przewodem ładowania.

Czytaj też: Chętni na klasyczne Porsche 928 z Ryzykownego Interesu z Tomem Cruise?

To właśnie ten moduł użytkownik musi wpiąć do systemu znajdującego się w chodniku, połączyć przewód ze złączem samochodu i wtedy dopiero zintegrowany ładnie z chodnikiem system zaczyna pełnić funkcję ładowarki. Jeśli idzie o moc, to w grę wchodzi ładowanie 7 lub 22 kW w cenie kolejno 25 i 30 pensów (po przeliczeniu 1,35 i 1,62 złotych) za każdą kilowatogodzinę.

Czytaj też: Spójrzcie na wnętrze elektrycznego vana Porsche Vision Renndienst

Ta pewnie wzrośnie po zakończeniu testów z sukcesem, które wejdą na nowy poziom od września do marca 2022 roku, zanim sześć ulic w tym rejonie Londynu otrzyma po 15 punktów ładowania. Firma Trojan Energy cieszy się już małym zainteresowaniem, bo w okolicy około 140 właścicieli EV wyraziło zainteresowanie systemem.