Gry na PS5 miały być mniejsze. Dlaczego Ghost of Tsushima waży dwa razy więcej?

ghost of tsushima

Ghost of Tsushima powraca. W wersji Director’s Cut otrzymamy nowy content, który zdaje się ważyć dość sporo.

Wielkie Ghost of Tsushima: Director’s Cut

Ghost of Tsushima: Director’s Cut to nowa wersja Ghost of Tsushima, które oryginalnie trafiło tylko na platformę PlayStation 4 (choć niektórzy twierdzą, że gra trafi też do usługi streamingowej Netflixa…). Nowe wydanie gry będzie dostępne za to na PlayStation 5 oraz PlayStation 4. Deweloperzy z Sucker Punch odnieśli ze swoją grą bardzo duży sukces, choć osobiście uważam, że jeśli to ma być „nowy Assassin’s Creed” to jednak muszą jeszcze się trochę podszkolić. Ale nie jest źle.

Nowa jakość rozmiaru gier

Wróćmy jednak do okresu promocji PlayStation 5. Jedną z rzeczy, którą chwaliło się Sony jest to, że konsola pozwoli na znaczące zmniejszenie rozmiaru gier. Podawany był wtedy przykład Spider-Mana, w którym twórcy musieli na dysku HDD kilka razy umieszczać plik ze skrzynką na listy, ponieważ inaczej konsola nie nadążałaby z wczytywaniem. Wraz z nowym dyskiem i odpowiednimi technologiami problem miał zostać rozwiązany, a gry ważyć mniej.

Czytaj też: Park rozrywki GTA 6 podejrzanie pasuje do mapy

W praktyce efekt zmniejszania gier działa różnie. Czasem zaoszczędzimy kilkaset megabajtów, czasem kilka gigabajtów, a i porównując rozmiary gier na konsoli widziałem przypadki różnicy na kilkanaście gigabajtów. Tylko z Ghost of Tsushima jest inaczej…

Ghost of Tsushima: Director’s Cut na PlayStation 5 będzie wymagało 60 gigabajtów wolnego miejsca na dysku. Oryginalna gra na PS4 wymagała 35 gigabajtów, a z trybem sieciowym Legends – około 45 gigabajtów. Co tu się wydarzyło?

Ghost of Tsushima: Director’s Cut to w końcu Director’s Cut

Nowa wersja Ghost of Tsushima na PlayStation 5 nie występuje w wersji nie-Director’s Cut. Oznacza to, że posiadacze PS5 muszą kupić wydanie, w którym jest już duży dodatek. Nowa zawartość wprowadza do gry zupełnie nowy region oraz zadania, czy stroje dla głównego bohatera. Do tego zapewne możemy liczyć na tekstury w lepszej rozdzielczości.

Czytaj też: Odnaleziono DLC do Cyberpunk 2077. Co sugerują nazwy?

Pytanie zatem jest, ile Ghost of Tsushima: Director’s Cut zajmowałaby na PlayStation 5, gdyby nie było odpowiednich technologii? Póki co, Sony skąpi informacji o rozszerzeniu, ale wiemy, że czeka nas przygoda na 15 do 20 godzin. Zawartości wydaje się być zatem sporo.